Kako se pripremiti za razgovor za posao?



Nakon što se poslali CV i aplicirali za posao, veoma brzo ste dobili telefonski poziv kojim ste obavešteni da ste ušli u uži krug. Sigurno se osećate uzbuđeno, a moguće je da imate i određenu dozu straha kakav utisak ćete ostaviti prilikom razgovara. Ne brinite. I drugi kandidati se isto osećaju. Važno je da se za intervju dobro pripremite i date maksimum od sebe kako biste se predstavili u što boljem svetlu. 

U nastavku teksta dajemo vam par saveta kako da na zakazani intervju odete maksimalno opušteni i slobodni, bez trunke treme. 

Radite na samopouzdanju!

Za početak, veoma je važno da imate samopouzdanja jer ćete tako na poslodavca ostaviti utisak da ste sigurni u svoje znanje i dosadašnje iskustvo kao i da ste jedan od potencijalnih kandidata koji bi uskoro mogao da počne da radi u toj firmi. 

Prilikom intervjua budite slobodni i elokventni, pokažite da ste itekako zainteresovani za ovu poziciju kao i da ćete dati sve od sebe da zadovoljite zahteve koji se od vas budu tražili. 

Individualni časovi engleskog jezika mogu biti od koristi

Ako vam je razgovor za posao zakazan na engleskom jeziku, a pri tom se sa njim niste odavno služili, individualni časovi engleskog jezika vam u tome mogu pomoći. Dovoljno je da nekoliko dana pre odlaska na razgovor zakažete par online časova engleskog jezika kako biste se podsetili onih osnovnih izraza koje se koriste prilikom intervjua. 

Za početak, trebalo bi da znate da se predstavite na engleskom jeziku (koju školu ste završili, koje vam je radno iskustvo, kojim osobinama se možete pohvaliti, koja su vam interesovanja i sl.). Takođe, možete očekivati i nekoliko pod-pitanja od strane poslodavca, pa budite spremni za ovako nešto.

Informišite se na vreme o poslodavcu

Bilo bi poželjno da na internetu pročitate čime se sve kompanija bavi, kao i kakvi su joj ciljevi kada je postizanje poslovnih rezultata u pitanju. Poslodavci od vas očekuju da sve ovo znate, pa ne bi valjalo da vas uhvate nespremne. 

Budite prirodni i umereni

Mnogo bolji utisak ćete ostaviti ako se budete ponašali spontano nego nametljivo. Lica iz human resource sektora koja obavljaju intervjue često umeju da kažu da im je veoma važno da kandidat bude umeren i neposredan u komunikaciji, kao i da ne pokušava da po svaku cenu ostavi dobar utisak jer se to odmah primeti. 

Svakako bolja opcija je da bude umeren i da odgovara samo na postavljena pitanja. 

Obratite pažnju na neverbalnu komunikaciju

Budite svesni da će se primetiti ako se budete osećali nervozno i nesigurno u sebe pa je zbog toga važno da radite na samopouzdanju kao što smo rekli na samom početku teksta. Prevelika stidljivost u ovom trenutku nije dobra opcija. Obratite pažnju na to kako sedite, sagovornika gledajte pravo u oči i trudite se da razumete ono što vam u tom trenutku govori. Na kraju, važno je da ostavite utisak da ste jedna odgovorna osoba na koju se u svakom trenutku mogu osloniti kao i osoba koja zna kako da se organizuje kako bi posao bio završen u predviđenom roku.