KAKO JE TEHNOLOŠKI NAPREDAK UTICAO NA PROCESE PAKOVANJA?



Razvoj tehnologije direktno je uticao na sve privredne grane, trgovinu i naposletku zadovoljstvo konzumenata. Specijalizovane mašine za pakovanje svoje su mesto našle u svim industrijama, od prehrambene do farmaceutske, a njihove mogućnosti i performanse svakodnevno se unapređuju.

DA PAKOVANJE BUDE BRZO, EFIKASNO I SIGURNO

Kada se određeni artikli proizvedu, oni se iz fabrika transportuju u magacine, pa na prodajna mesta, potom u ruke korisnika. Na ovom putu bitno je da ostanu neoštećeni, da budu bezbedni i maksimalno zaštićeni dok ne stignu do krajnjeg potrošača kako bi on bio zadovoljan. Otuda je i pakovanje proizvoda važan segment svake delatnosti, od čijeg će kvaliteta zavisiti i zadovoljstvo potrošača, što dalje omogućava i veću finansijsku dobit. Tehnologija pakovanja treba da prati vreme i tekuće promene, da bude u skladu sa savremenim tendencijama i odgovori važećim standardima i trenutnim potrebama. Takođe, osim što treba ići u korak s vremenom, katkad je poželjno biti i inovativan, dok je krajnji cilj uvek isti: ne gubiti na kvalitetu, a dobiti na vremenu.

MAŠINE ZA PAKOVANJE PREMA RAZLIČITIM ZAHTEVIMA

Na tržištu postoji veliki izbor različitih mašina za pakovanje, koje su programirane prema materijalima sa kojima rade i kojima se upravlja ručno, poluautomatski ili automatski. Tako se, na primer, ako uzmemo mašine za pakovanje kartonskih kutija razlikuju nekolike opcije, te one mogu zatvarati i formirati različite kutije od kartona, pomoću selotejpa ili ručnog zatvaranja, mogu biti i potpuno automatizovane, u njih proizvodi mogu ulaziti pod različitim uglovima, a čak se određenim sistemima može i smanjiti prazan prostor, čime se postiže veća produktivnost. Postoje i mašine kojima se artikli pakuju u termoskupljajuću foliju, koje mogu raditi sa folijama različite vrste, na električnu energiju ili gas. Takođe, mašine za pakovanje omogućuju i pakovanje proizvoda u kese, prema određenim zahtevima, kako malih, sitnih, tako i krupnijih proizvoda i onih nepravilnih dimenzija. Kako proizvodi treba da budu bezbedno spakovani, to omogućuju mašine za zaštitno pakovanje, koje proizvode, na primer, folije sa jastučićima, jastučiće od papira, pune vreće penom i slično. Postoji i niz alata kojim se paketi dodatno učvršćuju i povezuju, na primer različitim trakama ili drugim spajajućim sistemima, poput strečovanja.

BRENDIRANJE KAO DEO FABRIČKE AMBALAŽE

Mašine za pakovanje, osim što čine da proizvodi različitih materijala, oblika, veličina budu sigurno, ali istovremeno brzo i efikasno klasifikovani i spakovani, a potom dopremljeni na potrebna mesta, mogu omogućiti da se na paketu nalaze i različiti reklamni podaci, poput naziva firme, brenda, kontakt podataka i drugih promotivnih natpisa. Tome doprinose različite tehnike štampe koja se u više boja može realizovati na materijalima namenjenim pakovanjima, poput folija, kartona, papira, gde štampa može biti na većim površinama ili samo jednom detalju, na primer trakama.

IZBOR PREMA ODGOVARAJUĆIM PERFORMANSAMA

Svaki proizvođač će prema zahtevima svojih proizvoda izabrati određene mašine za pakovanje, vodeći se najpre njenim mehaničkim karakteristikama, izdržljivošću, brzinom rada, kapacitetima, prostorom koji zauzimaju i, naposletku, cenom. Ipak, ulaganje u kvalitetnu opremu i mašine za pakovanje nikada nije izlišno, ono je, štaviše, nužno ukoliko želimo da se kao proizvođač visoko pozicioniramo i budemo konkurentni na tržištu.