Kako da ostavite dobar prvi utisak



Prvi susret sa nekim može nam u velikoj meri reći dosta o toj osobi. Svaki susret doprinosi građenju odnosa, a način na koji započinjemo susret može razgovor učiniti uspešnim ili neuspešnim. Loš prvi utisak je teško zaboraviti i teško ga je promeniti u kasnijim susretima.

Prvi susreti imaju zapažanja koja mogu, ali isto tako ne moraju biti tačna. Budite svesni toga da, kada vam se predstavljaju, ljudi obično predstavljaju svoju najbolju verziju. Oni za tu verziju veruju da je tačna, ali to zaista ne mora ništa da znači.

Prilikom sastanka nemojte se stideti, ali ni dozvoliti da vam se neka neugodna osećanja vide na licu. Imajte osmeh prilikom upoznavanja, a rukovanje takođe treba da bude primereno i kulturno. Stisak prilikom rukovanja treba da bude čvrst, ali ne prejak kako se druga strana ne bi osećala neprijatno. Osobu sa kojom se upoznajte gledajte u oči. Trudite se da budete uredni, negovani I obučeni u skladu sa prilikom.

Poslovni sastanci i njihova formalnost

Prilikom sastanka sa klijentima ili poslovnim saradnicima, uvek dođite na vreme, pa čak i malo pre ostalih. U poslovnom svetu postoje pravila. Jedno od starih pravila jeste rukovanje i razmena kontakata pri prvom susretu. Tada sa klijentima i poslovnim saradnicima možete razmeniti vizit karte, pa je dobro da ih uvek nosite sa sobom. Vizit karte će im dati osnovne informacije o vama, a kako ona sadrži i vaš broj telefona, kao i vaš mail, buduća saradnja će svakako biti olakšana. Potrudite se da vaše vizit karte budu upečatljive i originalne, kako bi ostavile dobar utisak. Neka vaše predstavljanje traje kratko, nemojte iznositi bespotrebne informacije i opterećivati sagovornike.

Tokom sastanka poželjno je da popijete kafu ili neku vodu. Osim ako je u pitanju poslovni ručak, onda je logično da ćete naručiti hranu. Nemojte prekidati sagovornika, sačekajte trenutak i postavite pitanje koje vas zanima. Telefon bi tokom sastanka trebao biti van stola, i to po mogućstvu ugašen. Ukoliko hitno morate da odgovorite na neki poziv, izvinite se klijentu ili poslovnom saradniku, i potrudite se da telefonski poziv ne traje dugo. Cenite vreme svojih sagovornika. Poslovnim saradnicima treba uputiti zahvalnost, jer kada nekome uputite lepu reč gradićete kvalitetniji poslovni odnos, a i komunikacija će biti uspešnija u budućnosti.

Neverbalna komunikacija je od izuzetne važnosti

Možda vam se nekada desilo da niste sklopili posao ili da ste videli na licu svog sagovornika da nešto nije u redu. Zapamtite, svako treba da pripazi i na neverbalnu komunikaciju u razgovoru sa klijentom ili poslovnim saradnikom. Imajte blagi osmeh tokom sastanka, ali iskren a ne izveštačen. Nemojte se mrštiti i praviti razne grimase, i nikako nemojte držati prekrštene ruke na grudima. To odaje utisak osobe koja nema poverenja i zatvorena je sa saradnju. Tokom razgovora sagovornika gledajte pravo u oči, nemojte skretati pogled, ali ni izbegavati njegov pogled. 

Istraživanja pokazuju da čovek mnogo više komunicira neverbalnim putem nego verbalnim. Zato naučite na koji način treba da pravilno neverbalno komunicirate, kako biste imali uspeha na svim poljima. Govor vašeg tela, mimika i gestikulacija takođe prenose poruku koju imate, kao i mimika i gestikulacija vaših poslovnih saradnika, i to nekad mnogo jasnije nego verbalnim putem.