Sasvim je očekivano da marketinški stručnjaci, koji su zaposleni u kompanijama, koje posluju u različitim oblastima, odnosno koje su usmerene i na plasiranje različitih proizvoda na tržište, ali i na prezentovanje određenih usluga, nastoje da pronađu način reklamiranja, koji će biti i trajan i isplativ. Ne može se reći da je to naročito jednostavno, ali je svakako moguće.
Tom prilikom se uzimaju u obzir svi važni parametri. Najpre se misli na definisanje ciljne grupe kupaca konkretnih proizvoda, odnosno korisnika usluga koje se nude. Takođe je vrlo bitan i finansijski momenat, jer marketinški stručnajci svakako prilikom određivanja strategije za reklamiranje moraju uzeti u obzir i sve informacije o dostupnim finansijskim sredstvima. Vrlo je bitna i adekvatna analiza konkurencije, jer to sve i te kako utiče i da određene marketinške strategije, ali i na njenu kasniju uspešnost.
U zavisnosti od toga da li je neko usmeren isključivo na direktni i lični marketing, odnosno na driektnu komunikaciju sa budućim korisnicima usluga ili kupcima proizvoda, koji se plasira, ili ipak želi da svoje usluge, odnosno proizvode plasira indirektno, zavisiće i izbor marketinske strategije.
U tom smislu je analiza izuzetno značajna, pa će posle toga članovi marketinškog tima određene kompanije da se odluče između direktnog i indirektnog marketinga.
Zašto je dobro postaviti jarbole?
Jedna od opcija kada je u pitanju indirektni marketing, koja se smatra izuzetno trajnom jesu i jarboli. Istini za volju, u pitanju je investicija koja iziskuje određena finansijska sredstva, ali se na dugoročnom nivou u velikoj meri isplati.
Naime, ako bilo koga u marketinškom timu muči pitanje zašto je dobro da jarboli budu postavljeni ispred zgrade kompanije ili čak i u njenoj unutrašnjosti, trebalo bi samo malo da razmisli. Posebno ukoliko se zgrada kompanije ili uopšteno poslovne prostorije nalaze na lokaciji, koja je u velikoj meri frekventna. Na taj način će mnogi da budu upoznati najpre sa samom kompanijom, a to će vremenom rezultirati da budu zainteresovani i za to čime se ona bavi.
Tim pre, ukoliko ispred poslovnih prostorija bude postavljeno nekoliko jarbola i ukoliko zastave na njima bude interesantna, nema sumnje da će na taj način jarboli odraditi sve ono što možda čak ni direktni marketing neće u potpunosti uspeti.
Kako jarboli utiču na klijente?
Ukoliko pođete od pretpostavke da svi ljudi koji dolaze u vašu kompaniju, odnosno u poslovne prostorije, svakako razgledaju i okolinu, to podrazumeva da ako su ispred ili u unutrašnjosti postavljeni jarboli, njih će u nekom trenutku to zainteresovati. Naročito je ovo bitno ukoliko se prostorije nalaze na lokaciji, pored koje prolazi dosta ljudi. Bez obzira da li oni prolaze pešice ili u automobilima, nema nikakve sumnje da će im jarboli koji su pažljivo dizajnirani i te kako privući pažnju.
Uticaj na klijente će u tom smislu biti izuzetno pozitivan, što će se sasvim sigurno odraziti i na poslovanje određene kompanije. Isto tako je poznato i da ukoliko oni budu bili zainteresovani šta se reklamira na taj način, oni će ili ući u poslovne prostorije da se raspitaju o tome ili će potražiti informacije na internetu. U tom smislu će jarboli sasvim sigurno da budu smatrani odličnim vidom marketinga u konkretnom slučaju.