Am kategorija predstavlja dozvolu za mopede, lake tricikle I lake četvorocikle čija zapremina motora ne prelazi 50 ccm, odnosno motorna vozila koja na ravnom putu ne mogu razviti veću brzinu od 50 km na sat. Kao i svako polaganje za druge kategorije vozila, obuka za Am kategoriju sastoji se iz teorijskog i praktičnog dela, dok će od posedovanja dozvole zavisiti broj časova.
Obuka za Am kategoriju
Prilikom svake obuke veliko poverenje poklanja se instruktoru vožnje. Instruktor predstavlja ključnu osobu u svakoj auto školi, kao I osobu koja će nas naučiti svim pravilima u saobraćaju a pre svega odgovornom ponašanju tokom vožnje. Već sa navršenih 15 godina života, može se započeti sa teorijskom I praktičnom obukom, dok se sa navršenih 16 godina može ostvariti polaganje. Obuka iz prve pomoći je pored osnovnog lekarsog pregleda obavezna. Kandidati koji žele upis Am kategorijom, moraju imati važeću ličnu kartu I lekarsko uverenje. Najčešći modeli za polaganje su Aprilia Sport City I skuteri. Ako kandidat već poseduje vozačku dozvolu za B kategoriju, potrebno je da istu priloži u vidu fotokopije.
Polaganje za Am kategoriju
Kandidati koji već poseduju vozačku dozvolu u osnovi moraju da prodju kroz sedam časova teorijske nastave sa polaganjem testa, sedam časova praktične obuke sa polaganjem testa i na kraju polaganje vožnje. Ukoliko kandidat ne poseduje vozačku dozvolu, obuka za Am kategoriju sastoji se od četrdeset časova teorijske nastave sa polaganjem testa kao I od sedam časova praktične obuke sa polaganjem testa. Tokom obuke, Auto škole obezbeđuju celokupnu zaštitnu upremu koja uključuje: kacige, potkape, rukavice svih veličina kao I bluetoot veze.
Bezbednost kandidata na praktičnom ispitu
U današnjem zakonu zahtevi za polaganje vozilima od 50 kubika pružaju veće angažovanje nego ranije, jer se više pažnje posvećuje bezbednosti budućih vozača. Od velike je važnosti aktivna bezbednost koja uključuje edukaciju, sanaciju, ulaganje u saobraćajni sistem I druge elemente društva. Svaki bezbedan vozač, mora da prepozna opasne situacije kao I da se potpuno prilagodi uslovima vožnje. Pored aktivne, postoji I pasivna bezbednost u koju je uključen sam vozač, bezbedno vozilo I siguran put. Vozač je dužan da u svakom smislu izbegava bilo kakve posledice kao I da je sposoban za ukazivanje prve pomoći. Sigurnosna oprema kod svi kategorija za polaganje odnosi se na nošenje zaštitnih kaciga. Što se tiče bezbednosti puta, pažnja se poklanja ravnim putevima bez stubova I prepreka, osim onih koje se moraju savladati radi uspešno položenje vožnje.
Najatraktivniji modeli motornog vozila sa Am kategorijom
Tokom atraktivnih 60-ih i 70-ih godina, razvile su se posebne vrste Tomosa, veoma bučnih motora. Najbrojnija su bila vozila sa APN oznakom. Tomosovi modeli su se najviše proizvodili u Sloveniji tačnije u primorskoj oblasti Kopra, dok su se kasnijim razvojem proširili na Holandiju. Holandija je iznedrila modele poput Kolibrija, Targa i Revivala. Među današnjom omladinom razvila se potreba za restauracijom starih modela Tomosa za koje se idalje može ostvariti mogućnost pribavljanja dozvola uz vozačke obuke i testove Am kategorije. Današnji model mopeda izrađen po potpunim ekološkim standardima je Alpino, koji je u odnosu na prvi model mopeda sa izuzetno malim pragom buke.